KroKo MultiPunt IJhorst
Reestdalproducten
Reestdal ICT, voor al uw computer en ICT-vraagstukken
Voor een heerlijk kopje koffie....
Biologische groente en fruittassen.
Ambachtelijk brood en banket van Ubak.
Streekproducten
Voor al uw boekhoud en administratieve werkzaamheden, drukwerk en nog veel meer......

Rieverster spellen

Rieverster Verhuus Spel

Rieverster Verhuus Spel

In verband met de verhuizing van de Bakkerslaan naar de Heerenweg is er een speciaal
Rieverster Verhuus Spel gemaakt wat verstuurd is als verhuiskaartje.

Op dit spel staan de spelregels afgedrukt maar er zijn meldingen binnengekomen
dat deze spelregels niet alle zetten volledig duidelijk maken.

Vandaar hierbij een uitgebreidere versie.
(Andere suggesties zijn van harte welkom, mail maar)

Kies een pion in 1 van de 4 kleuren van de Kroontjes.
Start op de bovenste ring van de kleur van de pion.
(De blauwe pion start op 1965, de rode op 1966, de groene op 1998 en de gele op 2000, de paarse pion staat buiten het spel)
Als er een vijfde speler meedoet kan je deze bv. op een willekeurige plaats op het bord laten beginnen.

Bepaal welke speler mag beginnen, bijvoorbeeld door eerst te gooien met de dobbelsteen,
wie het hoogst gooit begint. Of de jongste of oudste speler mag beginnen etc.etc.

Gooi met de dobbelsteen.

Bij 1; ga 1 plaats verder

Bij 2; ga 2 plaatsen naar boven

Bij 3; wissel met de paarse pion, nu mag je elke beurt 1 plaats vooruit en hoef je dus niet te gooien
Dit betekent dat degene die de paarse pion had zijn/haar eigen kleur weer terugkrijgt.
Bijvoorbeeld de groene speler gooit 3, pakt de paarse pion van het bord, zet zijn pion terug op de grote groene ring met foto.
Als daarna de gele speler 3 gooit pakt deze speler de groene pion en zet deze op de plaats van de paarse pion.
De paarse pion komt dan op de plaats van de gele pion en de gele pion komt op de grote gele ring met foto.
Nu mag de gele speler elke beurt 1 plaats vooruit en hoeft dus niet te gooien.
Als er 5 spelers meedoen wisselt de speler die 3 gooit met de paarse speler.

Bij 4; ga 4 plaatsen verder

Bij 5; als je op een rode ring staat spring dan over naar een blauwe ring op dezelfde hoogte
van een blauwe ring spring je over naar een rode ring op dezelfde hoogte
als je op een groene staat mag je naar de bovenste paarse ring
van een gele ring ga je naar de bovenste paarse ring
Bij 6; ruil van plaats met de onderste pion

Het is de bedoeling zo snel mogelijk precies op de kroon te komen,
dit betekent dus dat het spel van boven naar beneden wordt gespeeld.
Dit kan zowel in een rechte lijn naar beneden (rood, paars, kroon), als via de gele en groene lijn zijn.
Dit ligt er helemaal aan met wie allemaal gewisseld moet worden.

Wie het eerst precies op de kroon komt heeft gewonnen en verwelkomen wij graag op onze nieuwe stek.

Veel plezier met het spel gewenst.

Copyright (c) KroKo MultiPunt / Reestdal ICT 2020. All rights reserved.